Aquesta setmana hem iniciat una nova activitat: les rutines de pensament. Les rutines de pensament varen ser creades pels investigadors del Projecte Zero de Harvard (2008), entre els quals destaquen David Perkins i Howard Gardner. Es tracten d'estratègies cognitives que fomenten l'observació, la curiositat, l'atenció, la indagació...l'alumnat parla sobre el que pensa mitjançant una reflexió conjunta, d'aquesta manera fan visible el seu pensament. Existeixen moltes rutines de pensament, nosaltres ens centrarem només en una: veig, pense i em pregunte, i la practicarem a partir de l'observació d'una obra d'art, en aquest cas la hem practicat a partir de l'obra la Gioconda o La Mona Lisa de Leonardo da Vinci. La nostra classe ha fet les següents observacions:
Per últim, realitzàrem un trencaclosques del quadre .
La capacitat d'observar els detalls d'una imatge, pensar sobre ells, interpretar-los i fer-se preguntes, és una destresa de pensament fonamental que hem d'ajudar a desenvolupar als nostres alumnes. Al llarg del curs continuarem practicant aquestes rutines que ajudaran a potenciar al màxim la capacitat de pensar, reflexionar i raonar dels nostres xiquets i xiquetes, creant com a conseqüència cultura de pensament a l'aula.
No hay comentarios:
Publicar un comentario