Demà dimarts anem a començar a infantil una nova activitat: els ambients d'aprenentatge. Es tracta d'un mètode pedagògic que permet ampliar oportunitats d'experimentació, investigació, joc i relació. És una manera diferent d'organitzar els alumnes, l'espai i els materials en favor del joc i de l'aprenentatge del xiquet i la xiqueta.
A la nostra escola comptarem amb els següents ambients: ambient d'expressió oral, d'experimentació, de construccions, de joc simbòlic, d'art, de psicomotricitat fina, de foscor i de cos i moviment. Tots ells estaran dotats d'una estètica i materials propis (maquillatge, disfresses, lupes, microscopis, construccions diverses, cavallets de pintura, pinces, botons, llanternes, aros, blocs de goma-espuma...) així com d'unes accions concretes que faran que es diferencien entre ells.
Cada dimarts per la vesprada, l'alumnat triarà lliurement a quin ambient vol anar, creant així grups heterogenis ( 3, 4 i 5 anys) Dins de cada ambient les activitats serán obertes i no dirigides. D'aquesta manera afavorirem la interacció, la col·laboració, les relacions d'ajuda mútua i l'aprenentatge entre iguals.
Mitjançant els ambients donem plena rellevància al joc. A aquests espais el xiquet i la xiqueta manipula, construeix, destrueix, dissenya, prova, assaja, investiga, parla, … convertint-se així en els protagonistes i constructors del seus propis aprenentatges.
A la nostra escola comptarem amb els següents ambients: ambient d'expressió oral, d'experimentació, de construccions, de joc simbòlic, d'art, de psicomotricitat fina, de foscor i de cos i moviment. Tots ells estaran dotats d'una estètica i materials propis (maquillatge, disfresses, lupes, microscopis, construccions diverses, cavallets de pintura, pinces, botons, llanternes, aros, blocs de goma-espuma...) així com d'unes accions concretes que faran que es diferencien entre ells.
Cada dimarts per la vesprada, l'alumnat triarà lliurement a quin ambient vol anar, creant així grups heterogenis ( 3, 4 i 5 anys) Dins de cada ambient les activitats serán obertes i no dirigides. D'aquesta manera afavorirem la interacció, la col·laboració, les relacions d'ajuda mútua i l'aprenentatge entre iguals.
Mitjançant els ambients donem plena rellevància al joc. A aquests espais el xiquet i la xiqueta manipula, construeix, destrueix, dissenya, prova, assaja, investiga, parla, … convertint-se així en els protagonistes i constructors del seus propis aprenentatges.
Als ambients, els espais estarán pensats per als xiquets i les xiquetes i constituiran un "tercer mestre" que educa i que convida a explorar diferents formes de creixement.
No hay comentarios:
Publicar un comentario